Hikiaineisto:Kirkonpolton UKK

Hikipediasta
Tämä on arkistoitu versio sivusta sellaisena, kuin se oli 6. syyskuuta 2020 kello 18.25 käyttäjän 37.219.189.221 (keskustelu) muokkauksen jälkeen. Sivu saattaa erota merkittävästi tuoreimmasta versiosta. Koko muokkaushistoria tässä.
(ero) ← Vanhempi versio | Nykyinen versio (ero) | Uudempi versio → (ero)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Tämä sivu kuuluu Hikiaineistoon, akateemiseen käyttöön tarkoitettujen hyödyttömien ja tendenssimäisten lähdetekstien kokoelmaan.

Vastaaja on Suomen Kirkonpolttajat RY:n edustaja.

Ovatko kirkonpolttajat satanisteja tai saatananpalvojia?

Kirkonpolttajilla ei ole mitään virallista kirjoitettua oppia. Kirkonpolttajat eivät vaadi jäseniltään uskoa mihinkään tiettyihin näkemyksiin tai opinkappaleisiin. Kirkonpolttajilla ei ole mitään yhtenäistä filosofista järjestelmää, joka kirkonpolttajien olisi omaksuttava.
Hautakivien kaataminen ja pentagrammien töhriminen kirkkojen nurkkiin on henkisesti tasapainottomien, murrosiän paineista kärsivien, finninaamaisten wannabe-"saatananpalvojien" tapa purkaa kivesten laskeutumisen aiheuttamaa hämmennystä. Kirkonpolttajat sanoutuvat irti kaikesta ilkivallasta ja kehoittavat amatöörejä jättämään kirkkojen polttamisen ammattilaisten käsiin.

Mikä on kirkonpolttajien päämäärä?

Koska kirkonpolttajat eivät kytke elämän päämäärää jumalallisiin ilmoituksiin, ei kirkonpolttajien päämäärää määritellä uskonvaraisesti. Kirkonpolttajien päämäärä on, yleisen kirkonpolttajien ajattelutavan mukainen, joka esiintyy olemuksessaan. Kirkonpolttajan tehtävä on polttaa kirkkoja ja kyky polttaa kirkkoja on kirkonpolttajan hyve - se toteuttaa sitä olemusta, joka kirkonpolttajalle on olennainen. Kirkkojen polttaminen on "aate-kirkonpolttajalle" riittävä päämäärä.

Eikö kirkon polttaminen ole moraalin vastainen teko?

Tapauskohtaisesti. Tekojen merkityshän ei kosketa itse moraalia. Jos poltamme kirkon aikomuksenamme vain ilahduttaa naapurin setää, teollamme ei ole moraalista arvoa. Moraalisten tekojen yleispätevä kaavan, Kantin kategorisen imperatiivin, mukaan kirkkojen polttaminen on moraalista silloin kun kirkonpolttaja toivoo kirkkojen polttajien periaatteiden tulevan yleiseksi laiksi.

Lähteet[muokkaa]